joga
 
Ismét egy klassz dolog történik nálunk! Nemrég kaptunk egy levelet, melyben egy hölgy azt írta, hogy szívesen tartana jógaórákat nálunk. Gyorsan meg is beszéltünk egy találkát. Azt kell mondjam, fantasztikus találkozás volt. Egy kedves, bájos, vidám és kiegyensúlyozott, ugyanakkor nagyon sokszínű lány jelent meg nálunk, egy tüneményes kislány társaságában. Hamar el is dőlt, hogy valami közös születik ebből a találkozásból. 
 
Hanna felajánlása a következő: minden hónapban, most még csak egyszer, de igény szerint ez a szám majd nőhet, jógát, egészen pontosan vinyasza flow jógát fog nálunk tartani. Személyesen ezért ő nem kér semmilyen tiszteletdíjat, hanem, hogy az erre szánt összeget mindenki a pultnál lévő dobozba helyezze el, ezzel azt támogatva, hogy hasonló klassz dolgok történhessenek nálunk! 

Amit még érdemes és fontos tudni: bárki kortól, edzettségtől, hajlékonyságtól, gyakorlottságtól függetlenül részt vehet az órákon. Sőt, Hanna kérte, hogy jelezzük itt is, hogy az ő óráin kimondottan az a cél, hogy bárki - hangsúlyozzuk BÁRKI - élvezhesse ezt a mozgás és relexációs formát, hiszen itt pont az a lényeg, hogy magunkra, belső énünkre figyeljünk, ő pedig pont ebben szeretne és tud segíteni mindannyiunknak!

Kérjük, hogy hozz magaddal kényelmes réteges ruhát, valamint jógamatracot, vagy polifoamot. (Takarót, ha szükségesnek érzed, mi tudunk biztosítani.) Átöltözési lehetőség természetesen van, de zuhanyzási nincs. 

FONTOS! A programon való részvétel bejelentkezéses, a helyiség méretei és az órák jellegéből adódóan is! (max. 8 fő) 

Ide csatoljuk Hanna bemutatkozását, illetve a vinyasza flow jógáról írt rövid összefoglalóját is.

Szentgyörgyi Hanna
Bemutatkozás
Gyerekkorom óta sportolok (RSG, triatlon, tájfutás stb.), levezetve a felesleges energiáimat. Ez sok ficammal, érzékeny területtel járt. A jóga régóta egészítette ki a mindennapjaimat, és mintegy levezetésképp (stretching) is hasznos volt mikor aktívan sportoltam. Majd, egy pár évvel ezelőtti bokaszalag szakadásnál ismét aktív részt kapott, tekintve hogy sajnos nem úgy hatottak a rehabilitációs kezelések, ahogy szerettem volna.
Ezen fellelkesülve, elvégeztem Varga Judit 200 órás vinyasza flow jógaoktatói képzését, ami az én nyughatatlan mentalitásomhoz épp passzolt, tekintve, hogy dinamikus jógairányzatként ismerjük.
A lábam azóta – a riogatások ellenére – makulátlanul „működik”, és nem utolsó sorban a napi stresszt, gondokon való időzést is segít rendbe tenni a jóga a fejemben is.

A vinyasza flow-ról
A Vinyasa Flow dinamikus jógairányzat, mely olyan különböző jóga iskolák és tradíciók találkozásából és tapasztalataiból született meg, mint a vinijóga (T.K.V. Desikachar), az Iyengar-jóga (B.K.S. Iyengar) és az astanga (Sri. K. Pattabhi Jois). Mint minden jógagyakorlás, a Vinyasa Flow is arra törekszik, hogy harmóniát teremtsen a test, az elme és a lélek hármas egységében. 
A test mozgását a légzéssel hangolja és közben az elmét is ugyanerre, vagyis magára a gyakorlásra, a testre és a légzésre irányítja a gyakorló. A statikusabb jógastílusokkal szemben az ászanák viszonylag rövid ideig vannak kitartva, továbbá az egyes ászanák felvételének a módja ugyanolyan fontos, mint maga az ászana. 
Az astanga jógától eltérően nincs két egyforma vinyasza flow óra, az ászanákat sorozatba rendezve gyakorolja, de ezek a sorozatok nem állandóak, az oktató gondosan és tudatosan állítja össze. Az egymást követő ászanák sorát az oktató egy bizonyos témára, testrészre, energiaközpontra vagy úgynevezett "peak, azaz csúcs” pózra fókuszálja.

Miért érdemes jógáznod?
• stresszoldás (alvászavarok és a stresszhez kapcsolódó betegségek, pszichés problémák elkerülése)
• koncentráció és hatékonyság növelése
• alakformálás (ideális testsúly elérése, szálkásítás, az izmok úgy erősödnek, hogy nem veszítenek a rugalmasságukból)
• vérkeringés és nyirokkeringés fokozása (szív- és érrendszeri betegségek kockázata csökken, az immunrendszer megerősödik)
• a gerinc egészgének megőrzése (tartásjavítás, ülő életmóddal járó problémák megelőzése)
• az anyagcsere javítása (a méregtelenítő és emésztő szervek működése fokozódik, emésztéssel kapcsolatos problémák, mint pl gyomorégés, reflux, székrekedés, stb megszűnhetnek)
• az ízületek egészségesen tartása
• önmagad és mások elfogadása (testtudat, tudatosság és légzéskontrol növekszik)
• baleset utáni rehabilitáció
• ….vagy ha egyszerűen nem szereted a konditermek futógépeit koptatnod. 

Gyere és próbáld ki! Nincs veszítenivalód!